בית אהרנסון – מוזיאון ניל"י, בזכרון יעקב, מרכין ראש ומשתתף בצער המשפחה על לכתה של גאולה כהן, חברת הכנסת, כלת פרס ישראל, ידידת הבית וחברה נאמנה של רבקה אהרנסון ז"ל, על פועלה הרב להכרת תרומתה הרבה של מחתרת ניל"י לכינון בית לאומי בארץ-ישראל.

בשנים הראשונות לקום המדינה היתה גאולה כהן, אשר נמנית עם נאמני בית אהרנסון – מוזיאון ניל"י, ממארגנות העליות לקברה של שרה אהרנסון, יחד עם נשות חירות ובראשן הגב' צילה עמידרור.
גאולה כהן יזמה ביקורים בבית אהרנסון – מוזיאון ניל"י של אישים נכבדים מצמרת המדינה וביניהם: ראשי הממשלה מנחם בגין ואריאל שרון, המשוררים יעקב שבתאי ואהוד מנור, מנהיג הלח"י ישראל אלדד (שייב) ועוד רבים וטובים.
במלאות 90 שנה למותו של אבשלום פיינברג, גיבור ניל"י, נערך ערב מיוחד במרכז למורשת בגין, בו הקריאה גב' גאולה כהן מכתב שקבלה מרבקה אהרנסון באחד מביקוריה במוזיאון ניל"י.

סיפור מחתרת ניל"י היה בדמה של הגב' גאולה כהן. היא אף כתבה ספר קצר "שרה ואבשלום אנשי ניל"י", המבוסס על ראיון אישי שערכה עם רבקה אהרנסון באוקטובר 1967.
בשנת 2012 חידשה הגב' גאולה כהן את מסורת העלייה לקברה של שרה אהרנסון, ובשנים האחרונות יזמה נטיעת חוטר מדקל אבשלום באחוזת קברה של שרה.

יהי זכרה ברוך.

מוקדש לשר צחי הנגבי והמשפחה

בתמונות:
הגב' גאולה כהן עם האלוף עוזי דיין והגב' נירה אפרתי, יו"ר המוזיאון, בטקס 100 שנה למחתרת ניל"י
כריכת הספר "שרה ואבשלום אנשי ניל"י"