תכנית הרדיו "שבת עולמית", המושמעת בכאן ב', בהנחיית ד"ר יצחק נוי, הקדישה שני משדרים לזכרו של אהרן אהרנסון במלאת מאה שנה למותו.

המשדר הראשון, שהושמע ב- 11.05.19, עסק באהרנסון המדינאי וחלקו בשכנוע ההנהגות הבריטית והאמריקאית לתת את תמיכתן לפרסום הצהרת בלפור. אהרנסון זכה לאמון והערכה רבה, הן מהבריטים, בעקבות פעילותו כראש מחתרת ניל"י, והן מהאמריקאים, בעקבות היותו מדען נודע ופעיל ציוני נמרץ.
המשדר הראשון כלל גם סקירה של המצב המדיני בעולם בזמן מלחמת העולם הראשונה ומיד לאחריה, וכן הצגת האינטרסים של המעצמות השונות ותפקידם של הציונים במפה הפוליטית העולמית.
השתתפו במשדר הראשון, ההיסטוריונים פרופ' דני גוטוויין ופרופ' יגאל עילם, וכן הפיזיקאי ד"ר בצלאל רכב.

המשדר השני, שהושמע ב- 08.06.19, עסק בפועלו המדעי של אהרן אהרנסון, פעילות שהיתה ראשונית וייחודית בארץ ישראל של תחילת המאה שעברה.
השתתפו במשדר זה, פרופ' רן אהרנסון מהמחלקה לגיאוגרפיה של האוניברסיטה העברית, פרופ' ציון פחימה, ראש המכון לאבולוציה מאוניברסיטת חיפה, ופרופ' משה פלדמן, חוקר החיטה, פרופ' אמריטוס במכון וייצמן.
פרופ' אהרנסון, נכדנו של אהרן אהרנסון, ממשפחת מקימי זכרון יעקב, התרכז בפן האישי ונתן סקירה על קורות חייו המרשימים של אהרנסון.
הפרופסורים פחימה ופלדמן הדגישו את חזונו המדעי של אהרנסון, קרי הבאת תועלת כלכלית וחברתית מחקר החיטה, חזון העולה בקנה אחד עם חשיבותה העצומה של החיטה בתזונה האנושית. למעשה, החוקרים של ימינו, אשר פיצחו את גנום אם-החיטה והחיטה התרבותית, ביניהם גם הפרופסורים דיסטלפד ופלג, הם ממשיכי דרכו של אהרן.

אנו מודים לד"ר יצחק נוי על שהקדיש שני משדרים מרתקים לאהרן אהרנסון, וכן מודים לכל המשתתפים אשר העשירו את הציבור בידיעותיהם והשקפותיהם.

לנוחיותכם הקישורים לשני המשדרים (הדיון בנושא אהרנסון, בשעה הראשונה של כל משדר):