הנכם מוזמנים ליהנות מתערוכת צילומים חדשה המוצגת על גדר בית אהרנסון ופונה למדרחוב של זכרון יעקב. התערוכה מוצגת כחלק מסדרת אירועים שבית אהרנסון יוזם לציון 100 שנה למותו של אהרן אהרנסון.
אהרן אהרנסון נולד ברומניה ועלה עם משפחתו לארץ-ישראל בהיותו בן 6. המשפחה נמנית עם חלוצי העלייה הראשונה, ממקימי המושבה זכרון יעקב. אהרן גדל ולמד במושבה וכן התנסה בה בעבודה חקלאית. הוא התחנך על ערכים של משפחה, קהילה, אהבת הארץ, התמדה, יושר ודבקות במטרה.
אהרן, שנשלח בגיל 18 ע"י הברון רוטשילד ללימודי חקלאות בבית הספר הלאומי הגבוהה בגריניון (צרפת), יישם את הידע שרכש בתחילת דרכו במושבה מטולה, שם התמנה למנהל חקלאי. לאחר מכן, הרחיב את ידיעותיו בחווה חקלאית בטורקיה. בהמשך הדרך, הקים אהרנסון את המשרד האגרו-טכני הישראלי שעסק בתמיכה בחקלאים ושיווק מכונות חקלאיות.
בשנת 1906, גילה אהרנסון את "אם-החיטה" סמוך לראש-פינה. תגלית זו הקנתה לו תהילה ושם עולמי בתחום הבוטניקה.
בשנת 1910 החל אהרנסון בהקמת התחנה לניסיונות חקלאיים בעתלית. תחנה זו שימשה לחקר חקלאי ובהמשך היוותה מרכז לפעילות מחתרת ניל"י.
אהרן התעניין בתחומי מדע רבים, אך מלבד המדע, היה איש של חזון ויוזמה, איש של ציונות ואהבת עם ישראל. כך, ב-1915, הקים אהרנסון, ביחד עם אבשלום פיינברג, את מחתרת ניל"י אשר תרמה רבות לסילוק השלטון העות'מאני מארץ-ישראל.
לאחר סיום מלחמת העולם הראשונה, החל אהרנסון לפעול במרץ בתחום המדיני. הוא היה מעורב, כיועץ גיאוגרפי, בועידת השלום בורסאי וכן סייע למאמציו של חיים ויצמן בשכנוע האנגלים לפרסם את הצהרת בלפור, התומכת בבית לאומי לעם היהודי בארץ-ישראל.
בעודו בשיא פועלו, אהרנסון מצא את מותו בתאונה טרגית כאשר המטוס בו הוא טס התרסק מעל תעלת למאנש.

בפתח התערוכה

בפתח התערוכה

צילום אהרן בגריניון

צילום אהרן בגריניון

צילום החווה בעתלית ואם החיטה

צילום החווה בעתלית ואם החיטה

צילום עתלית וכוכב חברי ניל''י

צילום עתלית וכוכב חברי ניל''י

צילומים מזכרון יעקב ומשפחת אהרנסון

צילומים מזכרון יעקב ומשפחת אהרנסון

שלט לזכר אהרן

שלט לזכר אהרן